SoftwareStudio producent oprogramowania
Kontakt
O firmie
Demo

Zarządzanie zestawieniami

Zestawienia to specyficzna funkcjonalność pozwalająca zbierać dowolne dane z różnych źródeł i wyświetlenie ich użytkownikom w postaci tabelarycznej.

Zestawienia to specyficzna funkcjonalność pozwalająca zbierać dowolne dane z różnych źródeł i wyświetlenie ich użytkownikom w postaci tabelarycznej. Aby poprawnie móc korzystać z zestawień w programie Studio Raporty.net potrzebna jest definicja 3 informacji: Definicja sekcji; Definicja źródeł danych; Definicja zestawienia. DEFINICJA SEKCJI - sekcja to inaczej kategoria w której będą się znajdować się poszczególne zestawienia. W ramach systemu można definiować dowolne sekcje, które uproszczą zrozumienie bądź korzystanie z przydzielonych zestawień DEFINICJA ŹRÓDŁA DANYCH – aby móc podłączyć się do wybranej bazy danych potrzebna jest definicja połączenia. Definicje połączenia podajemy w postaci connectionstringa. Poniżej przykłady: o Data Source=(local);Initial Catalog=mojabazadanych; Integrated Security=True o Data Source=.\;Initial Catalog=bazadostawcy; User ID=użytkownik; Password=hasełko DEFINICJA ZESTAWIENIA – to nic innego jak tylko powiązanie nowo tworzonego zestawienia z wybranym źródłem danych oraz przypisaniem go do odpowiedniej sekcji. W ramach definicji musimy uzupełnić następujące pola: o Sekcja - wybierana z listy wcześniej zdefiniowanych sekcji o Nazwa – dowolna nazwa pod która wybrane zestawienie będzie widoczne w menu Zestawienia o Użytkownik – wybierany z listy dostępnych użytkowników w programie. Określamy który z użytkowników ma dostęp do wybranego zestawienia. o Źródło danych – wybieramy z listy danych wcześniej zdefiniowanych źródeł danych o Zapytanie SQL – wpisujemy zapytanie SQL zwracające kolumny do zestawienia. Zapytanie konstruujemy zgodnie z specyfikacją Microsoft http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/aa259187%28v=sql.80%29.aspx Po zdefiniowaniu zestawienia mamy dwie opcji definiowania kolumn użytych w zestawieniu Automatyczny – wybieramy opcję utwórz kolumny z górnego menu. System tworzy automatycznie wszystkie kolumny wskazane w poleceniu select. Można zdefiniować nie tylko dowolną nazwę każdej kolumny, ale także jej typ, szerokość, sposób formatowania, odstępy, sposób filtrowania i inne… Ręczny – konfiguracja wszystkich kolumn odbywa się ręcznie.

Aby poprawnie móc korzystać z zestawień w programie Studio Rapoty.net potrzebna jest definicja 3 informacji:

  • Definicja sekcji;
  • Definicja źródeł danych;
  • Definicja zestawienia.

DEFINICJA SEKCJI ;- sekcja to inaczej kategoria w której będą się znajdować się poszczególne zestawienia. W ramach systemu można definiować dowolne sekcje, które uproszczą zrozumienie bądź korzystanie z przydzielonych zestawień

DEFINICJA ŹRÓDŁA DANYCH – aby móc podłączyć się do wybranej bazy danych potrzebna jest definicja połączenia. Definicje połączenia podajemy w postaci connectionstringa. Poniżej przykłady: o Data Source=(local);Initial Catalog=mojabazadanych; Integrated Security=True o Data Source=.\;Initial Catalog=bazadostawcy; User ID=użytkownik; Password=hasełko

DEFINICJA ZESTAWIENIA – to nic innego jak tylko powiązanie nowo tworzonego zestawienia z wybranym źródłem danych oraz przypisaniem go do odpowiedniej sekcji. W ramach definicji musimy uzupełnić następujące pola: o Sekcja - wybierana z listy wcześniej zdefiniowanych sekcji o Nazwa – dowolna nazwa pod która wybrane zestawienie będzie widoczne w menu Zestawienia o Użytkownik – wybierany z listy dostępnych użytkowników w programie. Określamy który z użytkowników ma dostęp do wybranego zestawienia. o Źródło danych – wybieramy z listy danych wcześniej zdefiniowanych źródeł danych o Zapytanie SQL – wpisujemy zapytanie SQL zwracające kolumny do zestawienia. Zapytanie konstruujemy zgodnie z specyfikacją Microsoft http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/aa259187%28v=sql.80%29.aspx

Po zdefiniowaniu zestawienia mamy dwie opcji definiowania kolumn użytych w zestawieniu

  • Automatyczny – wybieramy opcję utwórz kolumny z górnego menu. System tworzy automatycznie wszystkie kolumny wskazane w poleceniu select. Można zdefiniować nie tylko dowolną nazwę każdej kolumny, ale także jej typ, szerokość, sposób formatowania, odstępy, sposób filtrowania i inne…
  • Ręczny – konfiguracja wszystkich kolumn odbywa się ręcznie.

;

<
SoftwareStudio Sp. z o.o.

SYSTEM DO ZARZĄDZANIA MAGAZYNEM

SoftwareStudio oferuje usługi programistyczne w zakresie aplikacji Internetowych i bazodanowych. Obsługa informatyczna przedsiębiorstw obejmuje pełen zakres wsparcia w zarządzaniu systemami tele informatycznymi, bazami danych i sieciami w przedsiębiorstwach. Bezpieczny i stabilny system do zarządzania magazynem oferuje aplikacje na terminale radiowe (kolektory) działające w sieci lokalnej WiFi lub przez Internet. SoftwareStudio jest to producent aplikacji internetowych w technologii Microsoft ASP.net, baza danych Microsoft SQL Server.
DEMO
SoftwareStudio Sp. z o.o.
2008 - 2017